90те годни на видео игрите.

Vaxert

Vaxert

Administrator
Staff member
Owner
Super User
Joined
Jan 9, 2018
Messages
813
Reaction score
2,249
Points
93
Location
Zimbabe
90-те години бяха десетилетие на забележителни иновации във видео игрите. Това е десетилетието на преход от базирани графики към пълноценни 3D графики и то дава началото на няколко жанра на видео игри, стратегия в реално време, ужаси и MMO. Ръчните игри (или така наречените конзолни игри ) започнаха да стават все по-популярни през цялото десетилетие, благодарение отчасти на пускането на няколко конзолни игри като например Game Boy.  Домашните игри през 90-те години,  започват да стават все по-популярни.

Започвайки през 1990 г. и завършвайки през 1993 г., четвъртото поколение  конзоли се състои предимно от игри програмирани за 16-битовата ера. По време на това поколение, 2D графиката се е подобрила  и започнаха да се правят тестове на 3D графика, въпреки че 3D игрите бяха по-разпространени на настолните компютри. тогая появата на дисковете бе считани за жизнеспособен начин за продажба на видео игри на CD-та. Някои от най-забележителните системи, издадени по време на това поколение, са Mega Drive / Genesis (1988), Super NES (1990) и Neo Geo (1990).  Nintendo също беше пуснат по време на четвъртото поколение, което по-късно ще се превърне в най-популярната серия от преносими гейминг конзолни иги. През 90-те години. Съперничеството между Sega и Nintendo става все видима и двете компании се борят за надмощие. След това започва втората конзолна война  между Atari 2600 и Intellivision.
 

Започвайки през 1993 г. и завършвайки през 1999 г., петото поколение видеоигри е  познато като ера на 32/64 битовите игри също така то е преходен период за развитие на видеоигрите в третото измерение.  PlayStation (1994) и Sega Saturn (1994) се считат за големите геймърски конзоли. С въвеждането на PlayStation и Saturn компакт дисковете (CD) някои производители на игри започнаха да заменят дисктетие, но Nintendo 64 остава лоялен към дискетите поради  по бързото им зареждане той може да се счита за последната  конзолна система  която използва все още дискети. 

Шестото поколение е инициирано   на Dreamcast през 1999 г. Тя въведе няколко иновации, включително интернет игри като стандартна функция чрез вградения си модем и уеб браузър. Това е и първата домашна конзола, която винаги показва пълна SD резолюция. Въпреки ранния си успех, Dreamcast бе прекъснат преждевременно, тъй като продажбите се забавиха след пускането на PlayStation 2 на 4 март 2000 година.

 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: mslav01
90-те години бяха супер
 
Не само за игрите
 
Тогава се развиха мобилните технологии
 
и интернет